12 Haziran 2011 Pazar

Yanlışsam Söyle!

"-Arkadaşım" hitabından oldum olası nefret etmişimdir. Aslında bir çok kişinin samimiyet ve yakınlık hitabı olarak kullandığı bu kelime duyduğumda beni resmen çıldırtıyor. Neden mi? Şu yüzden.
İlk olarak basit nedenlerden başlayayım, vurucu nedeni sona saklayacağım.
Birincisi bu hitap bana çok çocukça bir hitap gibi geliyor. Mesela tanımadığım A kişisi, arkadaşım olan B kişisine benim kim olduğumu sorar ve bunun üzerine B kişisi cevaben "arkadaşım" derse buna sinir olmam. Ama B kişisi gün içinde, ne biliyim, "-Bugün nasılsın arkadaşım?" derse buna çıldırıyorum. Ne lan bu anaokulunda mıyız? "-Bak berkcan kaaardeş. Hadi arkadaş olun oynayın!" Çok yapmacık geliyor. 

İkinci olarak da bunu tanımadığım kişiler yalandan yakınlık kurmak istediklerinde yalakalık amaçlı kullanırlar. Daha tanışalı 2 saat olmamış, "-Gel arkadaşım gel yanıma otur." Lan bi git...

Haydi bunlar neyse, çoğunuz bir neden olarak bile kabul etmeyebilirsiniz bunları belki ama şimdiki sebebime ne diyeceksiniz çok merak ediyorum.
Bu hitabı duyduğumda asıl beni zıvanadan çıkaran şey bunu bir kızdan duymaktır. Neden derseniz... Çünkü kızlar bu kelimeyi genelde(%90 oranla) arkasında gizli olan bazı cümleleri anlatmak için kullanırlar. 
Şöyle açıklayayım:

Aslında kızlar bu hitabı pek fazla kullanmazlar. Kullandıkları belli zamanlar vardır. Genelde kendi cıvıklık katsayılarına bağlı olarak canım, şekerim, tatlım, bebeğim, bitanem... vb. hitapları kullanırlar. Nedeni de boşta oldukları vakit ilgi istemelerinden ötürüdür. Fakat ya birini buldukları zaman, ya da tipini veya huyunu beğenmedikleri, fazla samimi olmak istemedikleri birine karşı, random bir yakınlaşma durumunda(doğum günü, herhangi bir başarı, mutlu bir an gibi durumlardaki sarılma, öpüşme, dokunma vb yakınlaşmalardan bahsediyorum) bu hitabı hiç alışık olunmayan bir şekilde(genelde ilk defa) kullanıverirler. Siz de kendisinden ilk defa duyduğunuz bu hitabın nedenini düşünürsünüz saf saf. Oysa mesaj şudur: "Fazla yakınlaştın, senle arkadaşlıktan öteye gitme ihtimalimiz sıfırdır bunu bilesin arkadaşımmm".
Lan götüm... Daha düne kadar etrafında kimse yok diye insana sülük gibi yapışıp dakika başı arayıp, sürekli oraya buraya gidelim dışarı çıkalım isteklerinden sonra, şimdi sevgili yaptın diye mi bu artislik. Sana insanmışsın gibi davrananda kabahat... 

Ya da olay şu şekilde gelişir;
birden kırk yıllık bayan arkadaşınız daha önce hiç yapmadığı şekilde size "arkadaşım" diye hitap etmeye başlar. Bunun nedeni de sizin ona yazdığınızı düşünmeye başlamasıdır. Tipik bir "yerini bil" uyarısıdır bu aslında. Ne münasebet? O ayrı mesele...

Sonuç olarak bu nedenlerden ötürü ve özellikle de arkadaşlarım arasında en çok dikkat ettiğim şey onlara karşı olan tutum ve davranışlarım olduğundan bu tarz bir hitap altında yattığını düşündüğüm böyle bir gizli mesaja karşı sinirlerim tavana vuruyor. Olabildiğince içi dışı bir olmaya çalıştığım için olmadığım bir durumla gizli gizli etiketlendiğimi düşünmek beni insan öldürecek raddeye getirebiliyor.

Evet, belki ben çok paranoyağım belki de bu gerçekten böyle. Ama şuna eminim ki, bu gerçekten böyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder